طبس- سرپرستي يزدفردا: حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان –امام جمعه طبس، ضمن گراميداشت ياد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدعلي صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد و تازه گذشته يزد بيان كرد: مقام معظم رهبري حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا ناصري را به عنوان امام جمعه جديد يزد و نماينده ولي فقيه در استان معرفي كرده‌اند كه براي امام جمعه جديد يزد آرزوي موفقيت در انجام وظايف خطير امامت جمعه و نمايندگي ولي فقيه در استان را داريم.


به گزارش يزدفردا: حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آيت‌الله شيخ فضل‌الله نوري در تاريخ يازدهم مرداد ماه سال 1288 اظهار داشت: نهضت مشروطيت به‌وسيله روحانيان، علما و فقها آغاز شده و به ثمر نشست اما متاسفانه پس از پيروزي نهضت مشروطيت دست‌هاي ناپاكي پيدا شد كه درصدد خارج كردن روحانيت از صحنه بود.

امام جمعه طبس گفت: پس از پيروزي نهضت مشروطيت برخي بيگانگان به دنبال حذف رنگ و بوي دين و ديانت از اين نهضت و هدايت آن در مسير دلخواه خود بودند كه شيخ فضل‌الله نوري با درك اين موضوع، اعلام كرد كه ما مشروطه مشروعه كه در آن قوانين و ارزش‌هاي اسلامي حاكم باشد مي‌خواهيم كه به همين دليل شيخ فضل‌الله نوري به حكم يك روحاني‌نما در ميدان توپخانه تهران به دار آويخته شد.

خطيب جمعه طبس بيان كرد: از گذشته خط فكري اسلام منهاي روحانيت وجود داشته و امروز نيز برخي جريان‌ها هستند كه مي‌خواهند روحانيان را از صحنه انقلاب اسلامي و مديريت نظام خارج كنند.

امام جمعه طبس در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه به سالروز اقامه اولين نمازجمعه در كشور اشاره كرد و گفت: نمازجمعه داراي بركات بسيار زيادي است كه از جمله آن استجابت دعاست.

وي افزود: براساس فرمايش حضرت امام صادق (ع)، مدت زمان كوتاهي كه بين اتمام خطبه دوم نمازجمعه تا اقامه نماز وجود دارد فرصتي استثنائي براي دعا كردن است چراكه اين دعا مستجاب مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود باتوجه به نزديك بودن ماه مبارك رمضان به بيان اهميت و عظمت ماه ضيافت الهي پرداخت و گفت: بايد خود را براي استقبال از ماه عظيم و مبارك رمضان آماده و مهيا كنيم زيرا همانطور كه پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده‌اند، روزهاي ماه رمضان از برترين روزها و دقايق اين ماه از بهترين لحظات است.

ايشان اضافه كرد: مومنان در ماه مبارك رمضان به سوي مهماني خداوند متعال فراخوانده شده‌اند و ثواب خواندن يك آيه قرآن در اين ماه معادل ثواب خواندن تمام قرآن است و نيز در ماه رمضان از محرومان و نيازمندان فراموش نكرده و به هر ميزان كه در توان داريد افطاري بدهيد.

حجت الاسلام مهاجريان همچنين به روز جهاني شير مادر و روز اهداي خون هم اشاره كرد و در اين باب سخناني ارائه داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا